Cerita Kimchi

Wednesday, December 22, 2010

Salam. da lme betul tak update blog nie..huhu.. tak ade idea nk tulis ape n nak masak pon tak boley sebab dok kat hostel.. tunggu balik rumah baru boleh try resepi korea. Dan kalau ade yang menjadi, boleh la post nanti...Terjebak dengan makanan korean ni pon sebab artis korea.. bile tengok dorang makan, semangat plak nak cube.. sedap ke tak, ikut selera masing2.. First makanan korea yang ak try buat ialah kimchi... Bermula lah episod suka duka aku.. huahuahua..



First time buat kimchi dan sampai sekarang ade je komen2 pedas.. ish geram bila dengar, tapi buat tak tau je. Mula2 buat, habis satu rumah bau kimchi. Family aku cakap bau die cam bau sampah.. Tapi ak bau okey je.. huhuhu.. Bila dah try banyak kali, baru lah boleh buat dengan betol. Tapi bau die yang pelik tu memang tak boleh nak buang.. 

Ada satu hari tuh, mak ingat bau sampah busuk kat dapur.. Mak pon pegi la kat dapur nak buang sampah konon.. Sampai je kat dapur "oh, benda nie rupenyer"... time tu ak tengah buat kimchi pancake.. ish3.. dasat betul kimchi nie, sampai bilik boleh bau.. Yang best nyer, satu family ak makan kimchi pancake yang ak buat.. hahaha,, makan jugak makanan yang dorang kutuk dulu.. kekeke 

Aku nie x minat sangat makan sayur dan lagi suka makan kimchi yang fresh.. tak pon masak kimchi tu buat kimchi jigae, favourite aku dan adik ak yang paling kecik.. bukan semua orang suka makan benda nie. Cam mana pon kimchi yang aku buat, family dan kawan aku dah rasa. Tapi still tak confident sedap ke tak.. K, sampai sini je.. Annyeong!!

You Might Also Like

2 comments

  1. salam. bole tak tolong ajar macam mana nak buat kimchi? ^^

    ReplyDelete
  2. wasalam.. boley je tpi da lama jugak tak buat kimchi nie ^o^

    ReplyDelete

Recent Comments